[זנגביל] שלוש הרצאות בשבוע אחד!

שלום,

 

השבוע מצפות לנו שלוש הרצאות מרתקות! ביום שלישי וביום חמישי נארח בזנגביל את רוברטה קליכופסקי – סופרת פמיניטסית, פעילה ומחלוצות העיסוק בחיבור שבין יהדות, זכויות בעלי-חיים וצמחונות. היא כתבה ספרים רבים בנושא (את חלקם תוכלו למצוא בספריה שלנו), ואנו שמחים לארח אותה במהלך ביקורה בארץ להרצאות חד-פעמיות! ביום חמישי, לצד ההרצאה, אתם מוזמנים גם לחמין טבעוני.

 

וביום רביעי, בקהילת ידידיה בבקעה, במסגרת פרויקט שאנו חלק ממנו, ידברו הרב דוד רוזן ויעל עשור על יהדות ואתיקה של מזון. הרב דוד רוזן הוא מהרבנים הבולטים הקוראים לצמחונות מתוך ערכים יהודיים, ואף כיהן בתפקידי כבוד בארגונים צמחונים יהודיים.

 

ולאירועים בפירוט:

 

יום שלישי 12.2.2013

20:00 מעבר לחזה בקר ולכשרות: מדוע זקוקים היהודים לכשרות חדשה? עם רוברטה קליכופסקי

 

האם הכשרות המסורתית היא בת-קיימא במעה העשרים ואחת? היסטוריה קצרה של התפתחות הכשרות והערכה לגבי האופן בו היא שירתה היטב קהילות יהודיות... עד עתה.

 

המרצה, רוברטה קליכופסקי, היא כותבת מוערכת ופורצת דרך בתחום של יהדות וזכויות בעלי-חיים, מייסדת הארגון "Jews for Animal Rithgt" והוצאת הספרים מיכה. יצירותיה כוללות ספרות בדיונית, שירה, אוספי מאמרים וספרות עיונית. היא חיברה, בין היתר, שלושה ספרי בישול צמחוניים, והגדות לפסח צמחוני.

 

במהלך הערב ניתן יהיה גם לרכוש ספרים מהוצאת מיכה.

 

הכניסה חופשית.

 

ההרצאה באנגלית.

 

יום רביעי 13.2.2013 בקהילת ידידיה

 

19:00 מזון למחשבה: יהדות, אתיקה ומזון

 

ערב חגיגי על יהדות, אתיקה ואוכל. ידברו:

הרב דוד רוזן: משביע לכל חי רצון; צדיק ה' בכל דרכיו

 

יעל עשור, התו החברתי": כשרות חברתית

 

האירוע הוא יוזמה משותפת של זנגביל, התו החברתי וטבע עברי.

 

כיבוד מהצומח; כניסה חופשית.

 

שימו לב: האירוע מתקיים בבית-כנסת ידידיה, רחוב לפשיץ 12, בקעה ירושלים.

 

יום חמישי 14.2.2013

 

19:00 שבת ללא בשר – הרצאה של רוברטה קליכופסקי וחמין טבעוני

 

לעם היהודי מסורת מפוארת בנוגע לאתיקה של מזון, אבל הגיע הזמן להכריז על אתיקת מזון שתתייחס לצרכים של העולם המודרני. בשר אחראי לכמחצית משינוי האקלים. צמצום צריכת הבשר בשביעית עשויה להיות משמעותית. שבת ללא בשר עשויה להשיב חיות להיסטוריה של אתיקת המזון שלנו, כמו גם למסורות השבת עצמן: במצוות השבת המקראית יועדה מנוחת השבת גם לבעלי-החיים. התרחקות ממעורבות במותם של בעלי-החיים היא דרך עילאית לכבד את השבת.

 

המרצה, רוברטה קליכופסקי, היא כותבת מוערכת ופורצת דרך בתחום של יהדות וזכויות בעלי-חיים, מייסדת הארגון "Jews for Animal Rights" והוצאת הספרים מיכה. יצירותיה כוללות ספרות בדיונית, שירה, אוספי מאמרים וספרות עיונית. היא חיברה, בין היתר, שלושה ספרי בישול צמחוניים, והגדות לפסח צמחוני.

 

הכניסה חופשית.

 

ההרצאה תתחיל בשעה 20:00 ותתקיים באנגלית.

 

במהלך הערב ניתן יהיה גם לרכוש ספרים מהוצאת מיכה.

 

הכניסה חופשית. תרומה מומלצת לאוכל – 25 ש"ח.

 

 

זנגביל - מרכז קהילתי לצמחונות

בלפור 8, ירושלים. טלפון 02-5665737.

www.ginger.org.il

לתרומות: http://www.israeltoremet.org/amuta/580155034

 

העמדות והתכנים בהרצאות ובאירועים אחרים המתקיימים בזנגביל הם באחריות המרצים והמנחים בלבד. הם אינם משקפים בהכרח את עמדותיה של העמותה או נתונים שנבדקו על-ידיה. זנגביל מפרסם יוזמות שעשויות לעניין את הקהילה של המרכז או לקדם תזונה מהצומח, וכן משתתף במיזמים כאלו. אין לפרש פרסום או השתתפות כאמור כאימוץ תכנים ועמדות המובעים במיזמים כאלו, או פרקטיקות הננקטות במסגרתם.

 

 

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ארכיון הבלוג

אירועים קרובים