יוזמות קהילתיות ירוקות בשכונה שלנו

זנגביל - המרכז הקהילתי לצמחונות, יושב בגבול שכונות טלביה ורחביה, ובלב המרחב של מינהל קהילתי גינות העיר. המרחב הזה שופע יוזמות לחיים ירוקים יותר, ורצינו לעניין אותך בשלוש מהן:

 -          יוזמה להקמת קומפוסטרים בבתים משותפים בשכונה: ראו הסברים נוספים ופרטי קשר בקובץ המצורף!

-          אירוע של המרכז לחיים ירוקים במוזיאון הטבע בטלביה, שיתקיים ביום ה' 24.6.2010 החל מהשעה 16:00. באירוע, בין היתר, סדנת תזונה ובישול מהצומח שמארגנים זנגביל ועמותת אנונימוס לזכויות בעלי-חיים. לפרטים נוספים, ראו את ההזמנה המצורפת (שמודבקת גם בתחתית האימייל).

-          יוזמה להקמת גינה קהילתית בטלביה. אלה הפרטים בקשר ליוזמה הזו:

מאז שהתוודעתי אל קיומן של גינות קהילתיות, אני חולם על הקמת גינה קהילתית בסמוך לביתי (אני גר ברחוב בלפור בשכונת טלביה). אנו מחפשים תושבים שיהיו נציגי השכונה ויסייעו בהקמת הגינה ובניהולה יחד איתי. לרציניים בלבד! - כמובן שכל זאת בליווי המנהל הקהילתי והעירייה ובאישורם.

בכך נוכל ליצור קהילה בלב השכונה, שנפגשת אחת לשבוע ובאופן שיתופי לגדל ירקות ולייצר פינה שקטה בה נטפח טבע עירוני ונעודד מגוון ביולוגי. יש בכך מתן אלטרנטיבה ליציאות לקניון ותרבות השופינג והטלוויזה וכמובן ערך חינוכי רב לילדי השכונה (כן! תתפלאו אבל יש ילדים בשכונה שלנו). 

בינתיים מדובר על הגינה הנטושה מתחת ובצמוד לגן סוקולוב (הצעתה המבריקה של שרית בניהו [אשתו של מיכאל). נא להפיץ לכל מי שאתם מכירים בשכונה וסביבתה. כל אחד ואחת מהווה פוטנציאל.

בידידות, דוד ברנשטיין 0523856838 

 

גינות העיר 24.6.10.JPG

חמלה כלפי בעלי-חיים בספרות יהודית

יום שלישי 15.6.2010

בזנגביל, מרכז קהילתי לצמחונות, בלפור 8 ירושלים

20:00 חמלה כלפי בעלי-חיים בספרות יהודית

חמלה כלפי בעלי-חיים היא מוטיב מרכזי ביצירות ספרות רבות שנכתבו במפנה המאה העשרים על-ידי סופרים יהודים בולטים במזרח אירופה. בהרצאה נקרא קטעים מיצירות רלוונטיות של מנדלה מוכר ספרים, שלום עליכם, מיכה יוסף ברדיצ'בסקי, זאב פיירברג, אורי ניסן גנסין ואחרים (אין צורך בהיכרות מוקדמת עם הטקסטים) וננסה להבין את התופעה הספרותית הייחודית על רקע היסטורי ותרבותי.

תרצה: ד"ר נעמה הראל - חוקרת של ייצוגי חיות בספרות מפרספקטיבה ביקורתית.

הכניסה חופשית.

ארכיון הבלוג

אירועים קרובים