[זנגביל] אירועי השבוע בזנגביל

יום שני 6.8.2012

20:00 בעלי חיים בעולם הקפקאי

יותר מכל סופר מערבי אחר, הרבה קפקא לייצג בעלי-חיים בסיפוריו. עם סיפורי החיות שלו נמנים, בין היתר, "הגלגול", "תנים וערבים", "דין וחשבון לאקדמיה", "חקירות של כלב", "החיה בבית הכנסת" ו"יוזפינה הזמרת ועם העכברים". הביקורת התעלמה כמעט לחלוטין מהיבט זה ביצירתו של קפקא, וייצוג החיות בכתביו נתפס כאלגורי לתכנים אנושיים. בהרצאה נבחן אחדים מסיפורי החיות של קפקא באופן שאינו מדיר את החיות, אלא מתמקד בהוויה החייתית וביחס שלה להוויה האנושית.

ד"ר נעמה הראל חוקרת ייצוגי חיות בספרות ומרצה באוניברסיטת אמורי שבאטלנטה.

יום חמישי 9.8.2012

19:00 מחווה לעגבניה

העגבניות הן נדבך כל-כך בסיסי במטבחים שלנו, שקשה להאמין שבאסיה ובאירופה מכירים אותן פחות מ-500 שנים. משה, סוקרטס, בודהה ומוחמד לא זכו לנגוס בעגבניה עסיסית – אבל לנו יש אותן בשפע, וזה דבר שראוי לציין בערב מחווה מיוחד, של מאכלי עגבניות, ערב שיגרום אפילו לעגבניות להסמיק.

תרומה מומלצת – 25 ש"ח.

 

זנגביל - מרכז קהילתי לצמחונות

בלפור 8, ירושלים. טלפון 02-5665737.

www.ginger.org.il

לתרומות: http://www.israeltoremet.org/amuta/580155034

 

העמדות והתכנים בהרצאות ובאירועים אחרים המתקיימים בזנגביל הם באחריות המרצים והמנחים בלבד. הם אינם משקפים בהכרח את עמדותיה של העמותה או נתונים שנבדקו על-ידיה. זנגביל מפרסם יוזמות שעשויות לעניין את הקהילה של המרכז או לקדם תזונה מהצומח, וכן משתתף במיזמים כאלו. אין לפרש פרסום או השתתפות כאמור כאימוץ תכנים ועמדות המובעים במיזמים כאלו, או פרקטיקות הננקטות במסגרתם.

 

 

 

ארכיון הבלוג

אירועים קרובים