[זנגביל] ראש השנה לבעלי-חיים ועוד אירועים באוגוסט בזנגביל

אירועי אוגוסט בזנגביל – מרכז קהילתי לצמחונות

טלפון: 02-5665737 או 052-2598773; אימייל: veginger@gmail.com

כל האירועים הם ברח' בלפור 8 ירושלים אם לא נאמר אחרת

לתרומות: http://www.israeltoremet.org/amuta/580155034

שלום,

בשנה שעברה השתתפנו בכינון מחדש של אל"ף באלול, ראש השנה היהודי לבעלי-חיים. השנה זו כבר מסורת! הצטרפו אלינו לסדר ראש השנה לבעלי-חיים בערב אל"ף באלול – לקריאת ההגדה המיוחדת, דיון, שירה וכיבוד ייחודי ברוח החג.

רבים פונים אלינו בבקשה שנרחיב את הארוחות ונשתף את הקהילה גם בהכנת האוכל, כדי שנוכל ללמוד בצוותא כישורי מטבח ורעיונות בישול. זה בדיוק מה שיקרה באחר-הצהרים המתגלגל שלנו, שבו נגלגל אוכל, רעיונות ומחשבות – על אוכל ועל העולם!

בימי הגינון שלנו כבר השתתפת? הם מתקיימים בכל יום שישי הראשון של כל חודש, החל מהשעה 10:00, במקביל לשוק החופשי. שווה להצטרף לעבודה, ולארוחה קלה משותפת בסיום... בחודש ספטמבר, אבל, לא יתקיים שוק חופשי בשל החגים.

צוות המתנדבים של הזנגביל פועל באופן קבוע בנושאים רבים-כגון ארגון אירועים, קיום דוכנים, בישול ועזרה בהכנות, הסברה למען טבעונות, טיפול במקום, ארגון הספרייה, פרסום, עיצוב כרזות ועוד. מי שרוצה להצטרף מוזמן לשלוח לנו מייל עם פרטים ונחזור אליו.

להתראות,

צוות זנגביל

לוח האירועים

 יום שישי 2.8.13

11:00-14:00 שוקחופשי ויום עבודה בגינה

שוק קח-תן, וינטאג' ויד שניה. להעביר הלאה את כל מה שלא צריכים, ולמצוא ולקחת דברים של אחרים. כולם מוזמנים לפשפש בג'אנק, לקחת ולשים חופשי. בבקשה לא להביא חפצים שיש בהם חומרים מהחי, כגון עור. במקביל ייערך יום עבודה בגינת הזנגביל.

יום שלישי 6.8.13

20:00 סדר אל"ף באלול – ראש השנה לבעלי-חיים

מקורו של ראש השנה לבהמה במשנה, מסכת ראש השנה:

"ארבעה ראשי שנים הם:

- באחד בניסן ראש השנה למלכים ולרגלים.

- באחד באלול ראש השנה למעשר בהמה; רבי אלעזר ורבי שמעון אומרין, באחד בתשרי.

- באחד בתשרי ראש השנה לשנים לשמיטים וליובלות, ולנטיעה ולירקות.

- באחד בשבט ראש השנה לאילן, כדברי בית שמאי; בית הלל אומרין בחמישה עשר בו."

המשנה קובעת את א' באלול כראש השנה למעשר בהמה – תאריך טכני שקובע את מניין שנותיהן של הבהמות – ממש כשם שט"ו בשבט, ראש השנה לאילנות, עניינו המקורי הוא במסים ובמצוות הנוגעים לאילנות. בימינו התחדש ט"ו בשבט כיום מודעות סביבתי, המעלה על נס את חשיבותם של העצים ופירותיהם ואת תרומתם להגנה על כדור הארץ. בדומה לכך, כונן א' באלול מחדש כיום שיוקדש לבעלי-חיים: להוקרתם, לחיבור-מחודש אתם, להגנתם ולמודעות לגורלם.

הצורך ביום כזה דוחק. אבותינו לא היו יכולים לדמיין את הריחוק שנוצר בינינו לבין בעלי-החיים, במיוחד אלה המשמשים בחקלאות, בעקבות המהפכה התעשייתית, ואת האכזריות הקשה שנוצרה כלפי יצירי האל שנפש חיה בהם. אין מתאים מיום זה לבחינת יחסינו עם שאר בעלי החיים בעולם: בפתח החודש שמוקדש לרחמים ולחשבון נפש.

א' באלול צוין מחדש לראשונה בשנת תשע"ב, והשנה זהו כבר המשך של מסורת.

יום חמישי 22.7.13

16:00 מגלגלים שיחה על הא ועל דא

אחר-צהרים קהילתי מתגלגל, שבו נגלגל יחד יפרח (עלי גפן ממולאים), כרוב ממולא, קובה טבעוני ושאר מאכלים כדוריים ומתגלגלים – וגם נגלגל שיחה על דא ועל הא. נחלוק מתכונים, טיפים לבישול ומחשבות על העולם, וכמובן – נאכל בצוותא.

אפשר להגיע בכל שעה לאורך אחה"צ, וגם רק לאוכל שיהיה מוכן כנראה בסביבות השעה שמונה.

תרומה מומלצת - 25

שימו לב: בחודש ספטמבר לא יתקיים שוק-חופשי בשל החגים.

 

זנגביל - מרכז קהילתי לצמחונות

בלפור 8, ירושלים. טלפון 02-5665737.

www.ginger.org.il

לתרומות: http://www.israeltoremet.org/amuta/580155034

 

העמדות והתכנים בהרצאות ובאירועים אחרים המתקיימים בזנגביל הם באחריות המרצים והמנחים בלבד. הם אינם משקפים בהכרח את עמדותיה של העמותה או נתונים שנבדקו על-ידיה. זנגביל מפרסם יוזמות שעשויות לעניין את הקהילה של המרכז או לקדם תזונה מהצומח, וכן משתתף במיזמים כאלו. אין לפרש פרסום או השתתפות כאמור כאימוץ תכנים ועמדות המובעים במיזמים כאלו, או פרקטיקות הננקטות במסגרתם.

 

 

 

 

ארכיון הבלוג

אירועים קרובים