[זנגביל] סדר טו בשבט, אירועים והודעות

שלום,

 

ביום שלישי נחשפו בכלבוטק תמונות קשות של המתת אפרוחים במדגרות של תעשיות העוף והביצים. צפו בתחקיר בלינק הזה. בעקבות החשיפה תתקיים הפגנה בת"א במוצאי שבת בשעה שבע וחצי בערב. פרטים בהמשך האימייל.

 

ביום חמישי הקרוב נציין בזנגביל את ט"ו בשבט בסדר המסורתי שלנו. חשבתם כבר על קטע קריאה, שיר או הופעה קצרה?

 

ביום שישי נשתתף באירוע טו בשבט גדול בעמק רפאים. בשעה 10:30 בבוקר, במסגרת האירוע, תרצה הדיאטנית הטבעונית אורית אופיר במסעדת וילג' גרין.

 

מצורפת בהמשך גם הזמנה לחוג רישום וציור בצבעי מים שמתקיים בזנגביל.

 

ולבסוף: כולנו עדים בשבועות האחרונים למסע רחב היקף של כריתת עצים ברחבי ירושלים, כמו גם ל"גיזומם" ממש עד הגזע. חלק מהפגיעה נעשית בידי העירייה, וחלקה בידי אנשים פרטיים. ההתנהלות הזאת – אין בינה לבין התנהלות תקינה בעקבות השלג ולא כלום. בחסות הרטוריקה בדבר "נזקי השלג" הכבדים מתבצע עכשיו מהלך של פגיעה חמורה בעצם תשתית הנוף הירוק של ירושלים. חשוב שכולנו נשמיע קול בעניין: בפניות ובתלונות לעירייה, למינהלים הקהילתיים, בדף הפייסבוק של ראש העיר וכדומה.

והנה הדברים בפירוט:

 

מוצאי שבת 11.1.2014 בשעה 19:30 בשדרות רוטשילד פינת בן-ציון (מול הבימה) בתל-אביב

הפגנה: עוצרים את מכונת המוות

 

ביום שלישי שידר כלבוטק תמונות ממדגרות, שצילמה בסתר פעילה של תנו לחיות לחיות.

תעשיית בשר העוף ותעשיית הביצים כרוכות בהכרח בהרג של אפרוחים. בשתיהן הורגים אפרוחים נכים, חלשים, עודפים או שבקעו באיחור. בתעשיית הביצים הורגים בנוסף את כל האפרוחים הזכרים. בהיותם זכרים הם לא יטילו ביצים. בהיותם מזנים שפותחו להטלת ביצים הם לא יגדלו במהירות ולגודל של תרנגולים שפותחו לבשר. גידולם אינו כלכלי.

המתת האפרוחים נעשית באמצעות טחינתם חיים (כמו בבלנדר גדול) או מעיכתם בין גלגלי שיניים. שיטות אחרות, שלא נהוגות כיום בישראל, הן המתה בחניקה בגז או במכת חשמל.

בתמונות בכלבוטק נראו אפרוחים נופלים על גבי מסוע תלול, אפרוחים שנזרקים למכונת הריסוק, ונפלטים ממנה פצועים אך עדיין חיים, אפרוחים שמיועדים לשיווק אבל הוחזקו במדגרה שלושה ימים ללא מזון ומים ועוד...

במוצאי שבת נפגין נגד הרג האפרוחים. ההפגנה תתקיים בת"א, ליד תיאטרון הבימה, בשעה שבע וחצי.

 

יום חמישי 16.1.2014 בשעה 19:00:

סדר ט"ו בשבט בזנגביל

הנכם מוזמנים לסדר ט"ו בשבט שיערך ברוח המסורת היהודית ובהודיה לטבע הפורה בארץ.

עורך הסדר, סטיבן "שעיה" קלטר, מזמין את המשתתפים להביא עימם פרי  נדיר לברכת "שהחיינו" וגם שיר או סיפור קצר הנוגע לט"ו בשבט, הדגמה, פנטומימה, תנועה, או כל רעיון כיד הדמיון שאפשר לשתף עם החוגגים האחרים. אפשר ליצור קשר עם שעיה לפני הסדר בדואר אלקטרוני shayakel@gmail.com  או בטלפון נייד 052-2873887 .

הסדר יתקיים בעברית ובאנגלית.

דמי כניסה: 25 ש"ח.

יום שישי 17.1.2014 מ-10:00 עד 14:00

הפנינג ט"ו בשבט בעמק רפאים

הצטרפו אלינו להרצאתה של התזונאית הטבעונית אורית אופיר:

"מחי לצומח"

בשעה 10:30 במסעדת וילג' גרין (רח' עמק רפאים 19).

 

בנוסף יתקיים ברחוב עמק רפאים, כחלק מההפנינג, דוכן של זנגביל.

 

חוג לציור בצבעי מים ורישום

ישנם גם שעורים פרטיים

בשעורים ניתנת הכרה רחבה של טכניקת הציור בצבעי מים, מדיום אמנותי עשיר ומורכב המאפשר ליצור בדרכים השונות מאוד זו מזו, ומאפשר הכרות מעמיקה יותר עם נושאים כמו מהות הצבע, האור שבדף ,ונושאים אחרים .

רק בשלבים יותר מאוחרים נעבור אל הקו-יצירו של הצבע  (הקו נוצר בדרך כלל כגבול בין שני כתמי צבע או כתמים רעיוניים) . נפתח גמישות רישומית בדרך יחודית, נרכוש כלים חדשים בעזרתם  נעבור לרישום שמתוך התבוננות ולרישום מופשט

*
מוצעת התנסות לימודית וחווייתית, הבאה גם לפתח צדדים שונים,כמו למשל יכולת אלתור, ותוך כדי כך- לימוד מעמיק של טכניקות ותהליכי יצירה (ולמידת נושאים כמו פרספקטיבות ,טקסטורות, ונושאים שונים אחרים). כל המשתתף/ת יכול/ה להתחיל מהמקום בו הם נמצא/ת

~*~

מחיר מיוחד לרשומי זנגביל

לתאום, ולברורים ולכל שאלה:050-8815668

 כל טוב~טל 

זנגביל - מרכז קהילתי לצמחונות

בלפור 8, ירושלים. טלפון 02-5665737.

www.ginger.org.il

לתרומות: http://www.israeltoremet.org/amuta/580155034

 

העמדות והתכנים בהרצאות ובאירועים אחרים המתקיימים בזנגביל הם באחריות המרצים והמנחים בלבד. הם אינם משקפים בהכרח את עמדותיה של העמותה או נתונים שנבדקו על-ידיה. זנגביל מפרסם יוזמות שעשויות לעניין את הקהילה של המרכז או לקדם תזונה מהצומח, וכן משתתף במיזמים כאלו. אין לפרש פרסום או השתתפות כאמור כאימוץ תכנים ועמדות המובעים במיזמים כאלו, או פרקטיקות הננקטות במסגרתם.

 

 

 

ארכיון הבלוג

אירועים קרובים