[זנגביל] הפסיכולוגיה של אכילת בשר - ספרה של מלאני ג'וי - עכשיו בהדסטארט (פרסומת)

שלום,

 

אנו מזמינים אותך לרכוש ברכישה מוקדמת את אחד הספרים החשובים ביותר בנוגע לטבעונות וליחסי אדם-חיה – וגם לבחור מתנות במסגרת פרויקט הדסטארט שעלה לאוויר.

 

הספר הוא ספרה של ד"ר מלאני ג'וי "הפרה שבחדר – הפסיכולוגיה של אכילת בשר", שיוצא בימים אלו לאור בעברית בהוצאת הקיבוץ המאוחד (סדרת קו אדום, מתרגמת: דבי אילון). את ההקדמה למהדורה העברית כתב פרופ' יובל נח הררי.

 

לרכישת הספר:  https://www.headstart.co.il/project.aspx?id=22450

 

 

קצת על הספר:

 

מה מאפשר לנו לאכול בהנאה בעלי חיים מסוימים ולהגיב בחלחלה לרעיון של אכילת בעלי חיים אחרים? ספרים רבים מסבירים לנו למה לא לאכול בשר, אולם ספרה פורץ הדרך של הפסיכולוגית החברתית מלאני ג'וי שואל: מדוע בכל זאת אנחנו אוכלים בשר? וכפי שמוצגת השאלה בכותרת הספר במקור האנגלי: Why We Love Dogs, Eat Pigs, and Wear Cows.

 

התשובה, לפי ג'וי, נעוצה במערך מורכב של אמונות ומנגנונים פסיכולוגיים וחברתיים סמויים שהיא מכנה קרניזם – אמונות ומנגנונים שגורמים לנו "לשכוח" רגשות שאנו מרגישים באופן טבעי כלפי בעלי חיים ולהתעלם מעובדות שידועות לנו ומערכים שאנו מאמינים בהם. בספרה גורסת ג'וי כי חשיפה של המגנונים הללו היא צעד ראשון לערעור המנגנונים שעומדים ביסוד אכילת הבשר, ולקראת שיח ציבורי מעמיק ועקרוני יותר בשאלת היחסים בין בני אדם לבעלי חיים אחרים.

 

ספרה של ג'וי הוא אחד הספרים פורצי הדרך בתחום של שחרור בעלי-חיים, אולי החשוב ביותר מאז "שחרור בעלי-החיים" של פיטר סינגר (1975) ו"הטיעון לזכויות בעלי-חיים" של תום רייגן (1983). בעוד שספרים קודמים עסקו בנושא מזוויות פילוסופיות או היסטוריות, ספרה של ג'וי נותן פרספקטיבות חברתיות ופסיכולוגיות. הוא מציע לראות את הקרניזם כאידיאולוגיה אלימה סמויה, בדומה לאידיאולוגיות דכאניות אחרות (כגון אידיאולוגיות פטריארכליות), מתחקה אחר מנגנונים שמאפשרים לאידיאולוגיה זו לשעתק ולשמר את עצמה, ומציע כלים לערער אותה.

 

זהו ספר חשוב עבור פעילים ופעילות טבעונים, שכן הוא מאפשר לנתח את היסודות החברתיים והפסיכולוגיים של אכילת בשר – ומכאן להציע כיוונים לשינוי. הוא גם ספר מרתק ומאתגר למי ש[עדיין] אוכלים בשר, אבל מוכנים להיחשף לבדיקה מכבדת ומעניינת של הרגליהם.

 

 

זנגביל - מרכז קהילתי לצמחונות

בלפור 8, ירושלים.

www.ginger.org.il

לתרומות: http://www.israeltoremet.org/amuta/580155034

העמדות והתכנים בהרצאות ובאירועים אחרים המתקיימים בזנגביל הם באחריות המרצים והמנחים בלבד. הם אינם משקפים בהכרח את עמדותיה של העמותה או נתונים שנבדקו על-ידיה. זנגביל מפרסם יוזמות שעשויות לעניין את הקהילה של המרכז או לקדם תזונה מהצומח, וכן משתתף במיזמים כאלו. אין לפרש פרסום או השתתפות כאמור כאימוץ תכנים ועמדות המובעים במיזמים כאלו, או פרקטיקות הננקטות במסגרתם.

 

 

 

 

ארכיון הבלוג

אירועים קרובים