[זנגביל] ערב אוקראיני בזנגביל ביום חמישי זה

שלום,

 

בנוסף לאירועי החודש שפרסמנו, יתקיים השבוע בזנגביל ערב של אוכל אוקראיני טבעוני – וגם יום-הולדת לחן!! מתחילים בשעה שמונה.

 

וגם: שימרו את התאריך 20.6.2013. עמית זד, שכבש את הסצנה הטבעונית בת"א, מגיע לזנגביל לערב של סטנד-אפ טבעוני.

 

כל הפרטים כאן, בהמשך המייל, בלוח האירועים המעודכן שלנו.

 

אבל לפני כן, בפינת החדשות הטובות: אתר זנגביל עלה מחדש לאוויר, בעיצוב חדש, עם שפע מידע ותמונות, לוח אירועים ועוד. שווה להיכנס: http://www.ginger.org.il/

 

להתראות,

 

צוות זנגביל

 

יום חמישי 30.5.2013

20:00-23:00 אוכל אוקראיני ויום הולדת לחן

חן מציין את יום הולדתו, ומזמין את כולם להנות ממגוון מאכלים מהמטבח האוקראיני, מעשה ידיו.

 בתפריט:

בורשט טבעוני, בלינצ'סים, טבורוג, מטעמי תפוחי אדמה, כוסמת ודוחן. וכמובן- וודקה בטעמים! (כי בירה זה לעשירים).  תרומה מומלצת: 20 ש"ח.

 אז בואו לאחל מזל טוב, להרים כוסית, ולאכול משהו!

 יום שישי 7.6.13

11:00-14:00 שוקחופשי  

שוק קח-תן, וינטאג' ויד שניה. להעביר הלאה את כל מה שלא צריכים, ולמצוא ולקחת דברים של אחרים. כולם מוזמנים לפשפש בג'אנק, לקחת ולשים חופשי. בבקשה לא להביא חפצים שיש בהם חומרים מהחי, כגון עור. במקביל, משעה 10:00, ייערך יום עבודה בגינת הזנגביל.

יום חמישי 13.6.13

19:00 ערב גבינות טבעוניות ויין – והסרט Got the Facts On Milk?

מאז תחילת השנה נרשמה ירידה משמעותית בצריכת מוצרי החלב בישראל. זו בשורה גדולה לפרות ולמערכת הבריאות הציבורית – וסיבה לחגיגה טבעונית.

נתענג על אוסף של גבינות טבעוניות תוצרת בית, בשילוב עם אבטיח, יין, עגבניות וכל מה שעוד נחוץ לערב קיצי ומהנה!

נקנח בסרט "Got the Facts on Milk?" – סרט תיעודי משעשע על המיתוסים של תעשיית החלב, האמיתות שמאחוריה וכל מה שביניהם... (הסרט באנגלית ללא תרגום).

בין היתר נגיש בערב את הגבינות הטבעוניות שמשווקים שיר ויאיר, שכותבים על עצמם:

"שיר ויאיר, הטבעונית בהתגלמותה והטבעוני שבדרך, הבינו לפני חג השבועות, חג מתן גבינה, שגם טבעונים יכולים לנשנש משהו על קרקר לצד כוס יין מבלי שאף חיה תסבול מכך. שיר הכשרונית מצאה מתכון ייחודי להכנת גבינת שקדים, ואף הצליחה להכין סוגים שונים של גבינות מבלי שפרה אחת תאלץ להיחלב, התוצאות טעימות באופן שהפתיע גם אותנו וגם את החברים שחשבו שלעולם לא ימצאו תחליף לגבינה. והיין? וואלה, זה עוד גדול עלינו."

ניתן ליצור קשר עם שיר ויאיר באימייל shirandyair@gmail.com.

תרומה מומלצת על האוכל - 35 ₪

יום חמישי 20.6.13

20:00 סטנד-אפ טבעוני בזנגביל - עמית זד

רציתם את הטוב ביותר, אבל הוא לא יכל להגיע. תצטרכו להסתפק בפחות. הרבה פחות.

בעקבות ההצלחה בפסטיבל שבועות של ויגן-פריינדלי, עמית זד הסכים להתנתק מפייסבוק לשעה נוספת ולהגיע ל"זנגביל" כדי לתת גרסה מורחבת, משודרגת ולא מצוזנרת של הסטנד-אפ הטבעוני.

אם תמיד רציתם לדעת איך לשמור על זוגיות יציבה לאורך זמן, איך להסיר כתם עקשן מבגד ואיך לנקות סיר שרוף, כדאי שתתחילו לקרוא את הטור של אודטה, אבל אם אתם רוצים לגלות מהי הדרך הטובה ביותר לטפל בהפרעת קשב וריכוז, לשמוע על הקשר שבין ברית-מילה לטבעונות ועל הקונפליקט המוסרי שבאכילת אגוזים, בואו לצפות במופע שזכה תוך ימים ספורים לעשרות-אלפי צפיות ביו-טיוב, כי אין מדד טוב יותר לאיכות מאשר כמות צפיות. תראו את ג'סטין ביבר.

אין חובת טבעונות בכניסה. רק ביציאה.

תרומה מומלצת: 20 ש"ח.

יום שישי 5.7.13

11:00-14:00 שוקחופשי  

שוק קח תן, וינטאג' ויד שניה. להעביר הלאה את כל מה שלא צריכים, ולמצוא ולקחת דברים של אחרים. כולם מוזמנים לפשפש בג'אנק, לקחת ולשים חופשי. בבקשה לא להביא חפצים שיש בהם חומרים מהחי, כגון עור. במקביל, משעה 10:00, ייערך יום עבודה בגינת הזנגביל.

יום חמישי 25.7.13

19:00 VITAL – ערב ראסטאפרי מסורתי

 

יש אנשים שאוכלים לשם הישרדות, כאלה שאוהבים לאכול, ואילו עבור אחרים לאכול, זה להזין את הגוף, הדעת, והנשמה – וזוהי דרכם של הראסטפאריים. התזונה הצמחונית והבריאה  "ITAL", ששמה מהמילה VITAL - "חיוני" – מוסיפה חיים לגוף ולנשמה, בעוד אכילת נבלות הופכת את הגוף לבית קברות.

 

הראסטפריים, שחלקם מתנזרים, מאמינים כי הגוף הוא מקדש לאלוהים, ועל כן יש לשמרו בריא ונקי מרעלים, נקי מהשחתה מכוונת, כמו קעקועים, פירסינג, אכילת בשר וחלב ("דם לבן"). רובם הנם צמחונים, חלק מהם טבעונים, והדתיים יותר נמנעים מאכילת מזון מבושל, מעובד, כימי, או מלאכותי. חלק גם נמנעים ממלח וסוכר, אלכוהול, קפה, סיגריות.  גנג'ה (הצמח הקדוש) לעומת זאת, מומלץ מאד כדי לפתוח את הדעת, ולהתקרב לאלוהים. 

 

« וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, הִנֵּה נָתַתִּי לָכֶם אֶת-כָּל-עֵשֶׂב זֹרֵעַ זֶרַע אֲשֶׁר עַל-פְּנֵי כָל-הָאָרֶץ, וְאֶת-כָּל-הָעֵץ אֲשֶׁר-בּוֹ פְרִי-עֵץ, זֹרֵעַ זָרַע: לָכֶם יִהְיֶה, לְאָכְלָה » בראשית, א:כ"ט. על פסוק זה מבוסס אידאל הצמחוני שלהם.

 

תפריט ה-ITAL מקבל השראה ממזון אינדיאני ואפריקאי, וכולל הרבה פירות וירקות – מנגו, פפייה, בננה, בטטה ודלעת, ומתובל בחלב קוקוס, קינמון וג'ינג'ר. הבישול נעשה בסירי חרס ולא באלומיניום, שעשוי להשאיר סימני מתכת במזון.

 

עבור הראסטפאריים, להיות יותר מודע לסביבה ויותר עירני מבחינה רוחנית, זו הדרך הבריאה והנכונה ביותר לחיות.

 

ועוד על הדת : הראסטפארי היא תנועה דתית-תרבותית מונותאיסטית שמקורה באוכלוסייה השחורה בג'מייקה, ואשר רואה בהיילה סלאסי, קיסר אתיופיה את התגלמותו של ג'ה (האל) על פני אדמות, כחלק מהשילוש הקדוש. הדת הראסטפארית, שנולדה בשנות ה-30 היא שילוב של יהדות, נצרות אתיופית ודתות אליליות אפריקניות. האמונה מתבססת על נבואות האומרות שיקום אדם מזרע שלמה ודוד שיוכתר להיות קיסר (עם תארים ספציפים מאוד) ובחלקן כתוב שהוא יהיה מארץ כוש (אתיופיה) והוא יהיה המשיח. למעשה, הראסטפריים מאמינים שהם עם ישראל האמתי, צאצאי מלך שלמה ומלכת שבא... וארץ ציון, (LION OF ZION) היא באתיופיה… ולסיכום: הכל יחסי…

 

הראסטפארי המפורסם ביותר : בוב מרליי (שהיה אוכל רק ITAL).

 

תרומה מומלצת - 25

 יום שישי 2.8.13

11:00-14:00 שוקחופשי  

שוק קח תן, וינטאג' ויד שניה. להעביר הלאה את כל מה שלא צריכים, ולמצוא ולקחת דברים של אחרים. כולם מוזמנים לפשפש בג'אנק, לקחת ולשים חופשי. בבקשה לא להביא חפצים שיש בהם חומרים מהחי, כגון עור. במקביל, משעה 10:00, ייערך יום עבודה בגינת הזנגביל.

 

זנגביל - מרכז קהילתי לצמחונות

בלפור 8, ירושלים. טלפון 02-5665737.

www.ginger.org.il

לתרומות: http://www.israeltoremet.org/amuta/580155034

 

העמדות והתכנים בהרצאות ובאירועים אחרים המתקיימים בזנגביל הם באחריות המרצים והמנחים בלבד. הם אינם משקפים בהכרח את עמדותיה של העמותה או נתונים שנבדקו על-ידיה. זנגביל מפרסם יוזמות שעשויות לעניין את הקהילה של המרכז או לקדם תזונה מהצומח, וכן משתתף במיזמים כאלו. אין לפרש פרסום או השתתפות כאמור כאימוץ תכנים ועמדות המובעים במיזמים כאלו, או פרקטיקות הננקטות במסגרתם.

 

 

 

ארכיון הבלוג

אירועים קרובים