[זנגביל] אירועי ינואר בזנגביל

אירועי ינואר בזנגביל – מרכז קהילתי לצמחונות

טלפון: 02-5665737 או 052-2598773; אימייל: veginger@gmail.com

כל האירועים הם ברח' בלפור 8 ירושלים אם לא נאמר אחרת

לתרומות: http://www.israeltoremet.org/amuta/580155034

 

 

שלום!

סדר ט"ו בשבט הוא אחד האירועים המרכזיים שמצוין בזנגביל שנים ארוכות. הערב נסמך על התרומה של המשתתפים – בקטעי קריאה, שירה, משחק או הפעלה. חישבו כבר עכשיו על משהו יצירתי, ודברו עם שעיה קלטר, עורך הסדר!

נמשכת סדרת המפגשים שאנו שותפים לה, על יהדות, אתיקה ומזון, תחת הכותרת "מזון למחשבה". במפגש השני נארח את הרב אהרון ליבוביץ על הסוגיה של כשרות ללא פיקוח הרבנות, ואת הפעיל החברתי אלון-לי גרין על תנאי ההעסקה של מלצרים. המפגשים מאורגנים בשיתוף התו החברתי ועמותת טבע עברי, ויתקיימו השנה בבית-הכנסת ידידיה בבקעה. הכניסה חופשית!

מזון וסקס הם לא רק שני צרכים אנושיים, יש ביניהם גם זיקה חזקה. החודש נארח את בוורלי דמלין לסדנה מיוחדת על סקס וטבעונות!

ובתחום אירועי האוכל, אנחנו שמחים לארח שוב ערב טבעונאי. עקב הביקוש הרב לערבים אלו, אנו מבקשים להירשם מראש! עוד בערבי ימי חמישי: ערב של מרק מינסטרונה עשיר ומשביע (ועוד!) מהסירים של מיה וישי; ערב אוכל ערבי וכמובן, ערב הפיצות והסנדביצ'ים הקבוע בסוף החודש.

ביום שלישי האחרון של החודש נקיים, כרגיל, ארוחה קהילתית, וביום שישי הראשון של החודש שוק-חופשי.

להתראות!

צוות זנגביל

יום חמישי 3.1.2013

19:00 מינסטרונה חורפי

חורף בזנגביל, ומיה וישי חוזרים אלינו עם המנה החורפית האולטימטיבית: מרק מינסטרונה עשיר ומשביע, כמו שצריך. בנוסף למרק יהיה גם גואקמולי וקינוח עונתי.

תרומה מומלצת לאוכל: 25 ש"ח.

יום שישי 4.1.2013

11:00-14:00 שוקחופשי  

שוק קח תן, וינטאג' ויד שניה. להעביר הלאה את כל מה שלא צריכים, ולמצוא ולקחת דברים של אחרים. כולם מוזמנים לפשפש בג'אנק, לקחת ולשים חופשי. בבקשה לא להביא חפצים שיש בהם חומרים מהחי, כגון עור.

המהטמה - הבר הטבעוני, יפעל במקביל ואפשר לאכול בו פיצות, סנדביצ'ים, וסלטים, בלא יותר מ-16₪ למנה בתרומה מומלצת להמשך קיום הפרויקט.

יום חמישי 10.1.2013

19:00 הערב הטבעונאי חוזר ובגדול!

הטפחים תום ומייפל ושירי, שהפתיעו אתכם בשנה שעברה, באים להפתיע אתכם גם השנה ומזמינות אתכן לארוחת גורמה טבעונאית*. בתפריט: ארוחה מרובת מנות (המתוקים קודם כדי להיטיב עם מערכת העיכול), ולמען עיכול מקסימלי לאחר הארוחה מתוכננת פעילות מקרבת כקינוח.

*טבעונאות היא העדפה לתזונה טבעונית (תזונה צמחית) נאה וטריה. תזונה  טבעונאית מבוססת בעיקרה על פירות בשלים, עלים ירוקים, ירקות, נבטים, זרעים ואגוזים. מזונות צמחיים בצורתם הטבעית, ובעיקר פירות ועלים ירוקים, הינם מזונות אידיאליים לאדם. מלבד אכילתם כפי שהם (הכי טרי - הכי טוב!), אפשר גם לשחק איתם באמצעות בלנדרים, מעבדי מזון, סכינים, קלפנים, פומפיות ואף מייבשי מזון, ולהכין מהם ממתקים, גלידות, עוגות, פסטות, ממרחים, רטבים, קרקרים ועוד...

הערב הוא בהרשמה מראש! מהרו להרשם עד יום ב ה-7.1.12.

להרשמה  שלחו מייל ל-maplegood@gmail.com.

לפרטים נוספים 0737404699

תרומה מומלצת – 35 ש"ח.

יום רביעי 16.1.2013 בקהילת ידידיה

19:00 מזון למחשבה: יהדות, אתיקה ומזון

ערב חגיגי על יהדות, אתיקה ואוכל. ידברו:

הרב אהרון ליבוביץ: כשרות אלטרנטיבית קהילתית – בשורה או פרצה?

אלון-לי גרין, פעיל חברתי: צדק למלצרים!

האירוע הוא יוזמה משותפת של זנגביל, התו החברתי וטבע עברי.

כיבוד מהצומח; כניסה חופשית.

שימו לב: האירוע מתקיים בבית-כנסת ידידיה, רחוב לפשיץ 12, בקעה ירושלים.

יום חמישי 17.1.2013

19:00 ערב ערבי

אוכל ערבי טבעוני, מוסיקה ערבית מרקידה וניר על הסירים...

תרומה מומלצת לאוכל: 25 ש"ח.

יום שני 21.1.2013

20:00 הקשר בין צמחונות והתפתחות רוחנית

מדוע חשוב להיות צמחוני? כיצד יכולה לסייע הצמחונות להתפתחות רוחנית? מדוע חשוב להיות צמחוני בתקופה זו ? כיצד ניתן להיות צמחוני בקלות? זאת ועוד בהרצאה מרתקת.

אודות המנחה: לירי בעלת תואר שני MA  בתקשורת מחשבים בחינוך, אוניברסיטת ת"א. לירי הינה יזמית ומפתחת שיטת " המדרגות" להתפתחות אישית, מורה רוחנית ברוח הקבלה, מטפלת הוליסטית, מאמנת, מלוות טיולים ומנחת סדנאות בארץ ובחו"ל.

אירוע זה אינו מאורגן ע"י זנגביל.

 

עלות: 40 ₪

 

לפרטים והרשמה –  לירי זו-הארי 0522239435 , soultreks2@gmail.com

 

יום חמישי 24.1.2013

19:00 סדר ט"ו בשבט

הנכם מוזמנים לסדר ט"ו בשבט שיערך ברוח המסורת היהודית ובהודיה לטבע הפורה בארץ.

עורך הסדר, סטיבן "שעיה" קלטר, מזמין את המשתתפים להביא עימם פרי  נדיר לברכת "שהחיינו" וגם שיר או סיפור קצר הנוגע לט"ו בשבט, הדגמה, פנטומימה, תנועה, או כל רעיון כיד הדמיון שאפשר לשתף עם החוגגים האחרים. אפשר ליצור קשר עם שעיה לפני הסדר בדואר אלקטרוני kelter@netvision.net.il  או בטלפון נייד 052-2873887 .

הסדר יתקיים בעברית ובאנגלית.

דמי כניסה: 25 ש"ח.

יום שישי 25.1.2013

11:00 סקס טבעוני

החברה המודרנית שטופה בסטריאוטיפים של מה זה אומר להיות הסקסי, ולמעשה הם מנוגדים לאורח החיים הטבעוני.

תדמיות של גבר בעל האון – אוכל הבשר, או האישה המפתה המלקקת גלידה, הן תדמיות שנופלות מול תוצאות המחקר בנושא הבריאות המינית.

בסדנה נבחן את השפעת הטבעונות על מגוון מרכיבים ברצף החוויה המינית: למי אנו נמשכים, באילו אמצעי מניעה נעדיף להשתמש, מהם הטעמים האינטימיים ביותר שלנו, ועוד.

אם לא הבנתם עד כה שטבעוניים הם המאהבים הטובים ביותר, תבינו זאת אחרי הסדנה.

מנחת הסדנה, בוורלי דמלין, היא בעלת 15 שנות ניסיון בחינוך מתקדם למינית. היא בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה, ותואר שני בבריאות הציבור והסמכה בחינוך מיני.  יסדה את www.dinahproject.com                                האתר הבין-לאומי בתחום מיניות האישה. מלמדת מבוגרים ומתבגרים בארץ ובחו"ל. היום היא מקפצת בין  עבודות של יועצת מיניות, חוקרת, כותבת, עורכת, בת זוג ואם לשני בנים קטנים טבעונים.

הכניסה חופשית.

יום שלישי 29.1.2013

20:30 פותחים שולחן – ארוחה קהילתית.

בואו והביאו מאכל צמחי טעים - משהו פשוט או מסובך, מוכר או חדשני, גדול או קטן - או סתם בואו לבד או עם חברות לערב של אכילה, דיבור וקהילה. בבקשה בלי: בשר, ביצים, חלב ושאר מוצרים מהחי.

יום חמישי 31.1.2013

19:00 ערב סנדביצ'ים ופיצות

בואו ליהנות מחברה טובה, פיצות טבעוניות, סנדביצ'ים מהצומח וסלטים.

כניסה חופשית.

יום שישי 1.2.2013

11:00-14:00 שוקחופשי  

שוק קח תן, וינטאג' ויד שניה. להעביר הלאה את כל מה שלא צריכים, ולמצוא ולקחת דברים של אחרים. כולם מוזמנים לפשפש בג'אנק, לקחת ולשים חופשי. בבקשה לא להביא חפצים שיש בהם חומרים מהחי, כגון עור.

המהטמה - הבר הטבעוני, יפעל במקביל ואפשר לאכול בו פיצות, סנדביצ'ים, וסלטים, בלא יותר מ-16₪ למנה בתרומה מומלצת להמשך קיום הפרויקט.

זנגביל - מרכז קהילתי לצמחונות

בלפור 8, ירושלים. טלפון 02-5665737.

www.ginger.org.il

לתרומות: http://www.israeltoremet.org/amuta/580155034

 

העמדות והתכנים בהרצאות ובאירועים אחרים המתקיימים בזנגביל הם באחריות המרצים והמנחים בלבד. הם אינם משקפים בהכרח את עמדותיה של העמותה או נתונים שנבדקו על-ידיה. זנגביל מפרסם יוזמות שעשויות לעניין את הקהילה של המרכז או לקדם תזונה מהצומח, וכן משתתף במיזמים כאלו. אין לפרש פרסום או השתתפות כאמור כאימוץ תכנים ועמדות המובעים במיזמים כאלו, או פרקטיקות הננקטות במסגרתם.

 

 

ארכיון הבלוג

אירועים קרובים