[זנגביל] מחר: ערב רסטפרי בזנגביל

יום חמישי 19.4.2012 בזנגביל, בלפור 8 ירושלים:

19:00 VITAL – ערב ראסטאפרי מסורתי

יש אנשים שאוכלים לשם הישרדות, כאלה שאוהבים לאכול, ואילו עבור אחרים לאכול, זה להזין את הגוף, הדעת, והנשמה – וזוהי דרכם של הראסטפריים. התזונה הצמחונית והבריאה  "ITAL", ששמה מהמילה VITAL - "חיוני" – מוסיפה חיים לגוף ולנשמה, כאשר אכילת נבלות, הופך את הגוף לבית קברות.

הראסטפריים, שחלקם מתנזרים, מאמינים כי הגוף הוא מקדש לאלוהים, ועל כן יש לשמרו בריא ונקי מרעלים, נקי מהשחתה מכוונת, כמו קעקועים, פירסינג, אכילת בשר וחלב ("דם לבן"). רובם הנם צמחונים, חלק מהם טבעונים, והדתיים יותר נמנעים מאכילת מזון מבושל, מעובד, כימי, או מלאכותי. חלק גם נמנעים ממלח וסוכר, אלכוהול, קפה, סיגריות.  גנג'ה (צמח הקדוש) לעומת זאת, מומלץ מאד כדי לפתוח את הדעת, ולהתקרב לאלוהים. 

« וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, הִנֵּה נָתַתִּי לָכֶם אֶת-כָּל-עֵשֶׂב זֹרֵעַ זֶרַע אֲשֶׁר עַל-פְּנֵי כָל-הָאָרֶץ, וְאֶת-כָּל-הָעֵץ אֲשֶׁר-בּוֹ פְרִי-עֵץ, זֹרֵעַ זָרַע: לָכֶם יִהְיֶה, לְאָכְלָה » בראשית, א:כ"ט. על פסוק זה מבוסס אידאל הצמחוני שלהם.

תפריט ה-ITAL מקבל השראה ממזון אינדיאני ואפריקאי, וכולל הרבה פירות וירקות – מנגו, פפייה, בננה, בטטה ודלעת, ומתובל בחלב קוקוס, קינמון וג'ינג'ר. הבישול נעשה בסירי חרס ולא באלומיניום, שעשוי להשאיר סימני מתכת במזון.

עבור הראסטפריים, להיות יותר מודע לסביבה ויותר עירני מבחינה רוחנית, זו הדרך הבריאה והנכונה ביותר לחיות.

ועוד על הדת : הראסטפארי היא תנועה דתית-תרבותית מונותאיסטית שמקורה באוכלוסייה השחורה בג'מייקה, ואשר רואה בהיילה סלאסי, קיסר אתיופיה את התגלמותו של ג'ה (האל) על פני אדמות, כחלק מהשילוש הקדוש. הדת הראסטפארית, שנולדה בשנות ה-30 היא שילוב של יהדות, נצרות אתיופית ודתות אליליות אפריקניות. האמונה מתבססת על נבואות האומרות בעיקרון שיקום אדם מזרע שלמה ודוד שיוכתר להיות קיסר (עם תארים ספציפים מאוד) ובחלקן כתוב שהוא יהיה מארץ כוש (אתיופיה) והוא יהיה המשיח. למעשה, הראסטפריים מאמינים שהם עם ישראל האמתי, צאצאי מלך שלמה ומלכת שבא... וארץ ציון, (LION OF ZION) היא באתיופיה… ולסיכום: הכל יחסי…

הראסטפארי המפורסם ביותר : בוב מרליי (שהיה אוכל רק ITAL).

תרומה מומלצת - 25

זנגביל - מרכז קהילתי לצמחונות

בלפור 8, ירושלים. טלפון 02-5665737.

www.ginger.org.il

 

העמדות והתכנים בהרצאות ובאירועים אחרים המתקיימים בזנגביל הם באחריות המרצים והמנחים בלבד. הם אינם משקפים בהכרח את עמדותיה של העמותה או נתונים שנבדקו על-ידיה. זנגביל מפרסם יוזמות שעשויות לעניין את הקהילה של המרכז או לקדם תזונה מהצומח, וכן משתתף במיזמים כאלו. אין לפרש פרסום או השתתפות כאמור כאימוץ תכנים ועמדות המובעים במיזמים כאלו, או פרקטיקות הננקטות במסגרתם.

 

 

 

ארכיון הבלוג

אירועים קרובים