[ginger] אירועים קרובים בזנגביל

שלום,

 

גוש של צמחונים/ות וטבעונים/ות מתארגן לריצת 10 ק"מ במרתון תל אביב שיתקיים ביום שישי 8.4.2011. לחברי הקבוצה יחולקו פצ'ים גדולים שייחדו אותם כקבוצה (ואולי יסתירו בטעות את החסות של ג'ילט, המעורבת בניסויים בבעלי-חיים). הקבוצה תתהדר גם בדגלי צמחונות. כל המעוניינ/ת, אנא צרו קשר בהקדם על מנת שהגוש יוכל להירשם כקבוצה מוכרת: zyaron@gmail.com. כי צמחו-טבעונות, זו בריאות גם לבני אדם!

 

זה גם הזמן להזכיר שמיד לאחר פסח ייפתח בזנגביל קורס פרמקלצ'ר בהנחייתם של טליה ועופר שניידר, מהאנשים המובילים בארץ בתחום זה. פרטים בנוגע לקורס ולהרשמה תמצאו בלינק.

 

ומכאן לאירועים הקרובים:

 

 יום שלישי 29.3.2011

20:00 פותחים שולחן – ארוחה קהילתית.

בואו והביאו מאכל צמחי טעים - משהו פשוט או מסובך, מוכר או חדשני, גדול או קטן - או סתם בואו לבד או עם חברותיך, לערב של אכילה, דיבור וקהילה. בבקשה: בלי בשר, ביצים, חלב ושאר מוצרים מהחי.

 

יום חמישי 31.3.2011

19:00 ג'אם מוסיקאלי פתוח במהטמה בר

ג'אם סשן מוסיקלי: בואו עם כלי נגינה, או רק להקשיב וליהנות ממוסיקה, פיצות טבעוניות וסנדביצ'ים מהצומח, סלטים ומצים טבעוניים.

בארגון מתנדבי המהטמה.

יום שישי 1.4.2011

11:00-14:00 שוקחופשי

להעביר הלאה את כל מה שלא צריכים, ולמצוא ולקחת דברים של אחרים. כולם מוזמנים לפשפש בג'אנק, לקחת ולשים חופשי. בבקשה לא להביא חפצים שיש בהם חומרים מהחי, כגון עור.

המהטמה- בר טבעוני יפעל במקביל ואפשר לאכול בו תבשיל מתחלף, פיצות, סנדביצ'ים, קינוחים, ועכשיו גם מיצים אורגנים של נאות סמדר. בלא יותר מ-16ש''ח למנה בתרומה מומלצת להמשך קיום הפרויקט.

יום שלישי 5.4.2011

20:00 הון, שלטון ודיכוי: אוסטריה כמשל

מפגש עם פעילי זכויות בעלי-חיים אוסטרים שהועמדו לדין על "ייסוד ארגון פשיעה" בשל עצם מעורבותם באקטיביזם.

משפט המתנהל זה למעלה משנה בעיר מחוז מרוחקת באוסטריה מושך אליו תשומת לב עולמית. הנאשמים במשפט הם 13 פעילים לזכויות בעלי-חיים משני ארגונים נפרדים. הם מואשמים בעבירה של "ייסוד ארגון פשיעה". התביעה לא הציגה ראיות לקשר את הנאשמים למעשה פשע ספציפי כלשהו (כגון פריצה או הצתה). האישומים מבוססים על הפללה של התארגנות לשינוי חברתי, תוך ניצול של הלשון העמומה והרחבה של החוק.

הפרשה התפוצצה ב-21.5.2008 בשעות הבוקר המוקדמות, כשכוחות מיוחדים של משטרת אוסטריה פשטו על 23 בתים פרטיים ומשרדים באוסטריה, ערכו חיפושים ועצרו פעילים. בדיעבד מתברר שבמשך תקופה ממושכת קודם לכן, ניהלה המשטרה מעקב חשאי אינטנסיבי אחר פעילי זכויות בעלי-חיים באוסטריה, לרבות החדרת סוכנים סמויים לארגונים, הצבת מצלמות מול בתי פעילים, ציתות לשיחות טלפון, מעקבים פיזיים ועוד. המעקב החל בלחץ של תאגידים מתעשיית הפרוות.

ניתן לזהות בפרשה זו שימוש אינטנסיבי באמצעי פיקוח ומעקב אחר פעילים לשינוי חברתי, שיתוף פעולה תוך מדינתי ובינלאומי בין רשויות אכיפה, וניסיון לדה-מורליזציה באמצעות משפט מתיש והפחדה במאסרים.

פעילים של Basisgruppe Tierrechte (BaT) ושל קבוצת הסולידריות Antirep2008 יגיעו לישראל בחודש אפריל, במהלך הפסקה במשפט. הם יספרו על חוויותיהם בשנים האחרונות, יעדכנו בנוגע למשפט המתנהל, וייתנו רקע בנוגע לפעולות הדיכוי הכרוכות בו. הדגש במפגש יהיה על הבאת המקרה בקונטקסט בינלאומי, והצגת ההקבלות באופני הדיכוי של תנועות שונות לשינוי חברתי.

 פרטים נוספים על הפרשה באתר קבוצת הסולידריות Antirpe2008: http://antirep2008.tk/ וכן באתר של ארגון שני שפעיליו (ונשיאו) אף הם נאשמים במשפט: http://www.vgt.at/projekte/index_en.php?themen_ID=31

הכניסה חופשית.

המפגש באנגלית.

 

יום רביעי 6.4.2001 בגלריה ברבור

19:45 פופקורן וצדק חברתי: הסרט מקלייבל

הקרנה של הסרט מקלייבל (בימוי: פראני ארמסטרונג וקן לואץ', בריטניה 2005).

"מקלייבל" הוא סיפור על שני אנשים רגילים שהשפילו את התאגיד מקדונלדס במה שהוגדר כאסון יחסי הציבור הגדול בהיסטוריה. 

בסוף שנות ה-80, מקדונלדס השתמשו מספר פעמים בחוקי הדיבה האנגליים בכדי להשתיק ביקורת שהופנתה כלפיהם, והצליחו, בתביעות ובאיומים בתביעות, להשתיק גופי תקשורת ענקיים כמו ה BBC ועיתון ה-Guardian, ארגוני סטודנטים וקבוצות למען הסביבה, ולגרום להם להתנצל. 

בשנת 1990 הגישו מקדונלדס תביעה נגד שני פעילי איכות סביבה אנגליים - הגננית הלן סטיל והדוור דייב מוריס - בניסיון להשתיק את הביקורת שהעלו קבוצות סביבתיות נגד התאגיד. במשפט שהפך לארוך ביותר בהיסטוריה של אנגליה, שני הנתבעים ייצגו את עצמם מול צוות משפטי שמקדונלדס שכרו ב-10 מיליון ליש"ט. כל הבט עסקי של התאגיד הועמד לחקירה על דוכן העדים: ממכירת ג'אנק פוד ותנאי העסקה גרועים, לאכזריות כלפי בעלי-חיים, נזק סביבתי ופרסום לילדים. בפברואר 2005, המאבק המשפטי המתמשך הגיע לסיומו בבית המשפט האירופי לזכויות אדם, והתוצאה הפתיעה את כולם...

הסיפור של מקלייבל הוא סיפור על חשיבותו של חופש הביטוי בזמנים בהם תאגידים בינלאומיים הם בעלי יותר כוח ממדינות. הסרט שצולם במשך עשר שנים ללא תקציב על-ידי הבימאית פראני ארמסטרונג, הוא סיפור דויד וגוליית של שני אנשים שסירבו לבקש סליחה, ובכך שינו את העולם. את קטעי שיחזור המשפט בסרט ביים הבמאי קן לואץ'. (85 דקות. אנגלית, תרגום לעברית). 

"לחופש הביטוי מעולם לא היה טעם טוב יותר" (Times)

"למדתי (וצחקתי) הרבה יותר מאשר בסרט לאכול בגדול" (BBC)

הקדמה קצרה: חגית עופרן, ראש צוות מעקב התנחלויות בשלום-עכשיו, על ניסיונות השתקה באמצעות תביעות דיבה.

לאחר הסרט יתקיים דיון.

ההקרנה במסגרת "פופקורן וצדק חברתי" –  סדרת מפגשים על הקשר בין זכויות וייצוגים קולנועיים; פרויקט משותף של זנגביל ושל הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל.

תרומה מומלצת (לכיסוי הוצאות): 15 ₪.

שימו לב: האירוע לא מתקיים בזנגביל אלא בגלריה ברבור, רחוב שיריזלי 6, נחלאות.

 

זנגביל - מרכז קהילתי לצמחונות

בלפור 8, ירושלים. טלפון 02-5665737.

www.ginger.org.il

 

העמדות והתכנים בהרצאות ובאירועים אחרים המתקיימים בזנגביל הם באחריות המרצים והמנחים בלבד. הם אינם משקפים בהכרח את עמדותיה של העמותה או נתונים שנבדקו על-ידיה. זנגביל מפרסם יוזמות שעשויות לעניין את הקהילה של המרכז או לקדם תזונה מהצומח, וכן משתתף במיזמים כאלו. אין לפרש פרסום או השתתפות כאמור כאימוץ תכנים ועמדות המובעים במיזמים כאלו, או פרקטיקות הננקטות במסגרתם.

 

 

ארכיון הבלוג

אירועים קרובים