[זנגביל] יום ג 12.6 בזנגביל: להבין את הטבעונות ההוליסטית - שיחה עם ג'יימי אליס

יום שלישי 12.6.2018 בשעה 19:30

להבין את הטבעונות ההוליסטית

טבעונות צריכה להיות שם נרדף לחמלה – זו התובנה שג׳יימי אליס רוצה לקדם.

אתם מוזמנים לערב של דיאלוג פתוח על טבעונות ועל ההצטלבויות שלה עם שורה של נושאים אחרים, כמו פערים מעמדיים, סקסיזם, גזענות, סוגנות – וכמו הומניטריות, פמיניזם, סביבתנות ועוד.

מטרת הערב אינה לטבען אנשים. הרעיון הוא לעורר חשיבה ביחס לאהימסה (אי-אלימות), לחמלה וליושרה ביחס לאמונותיך.

חלק מהערב יוקדש לשיפור כישורי ההקשבה שלנו, ולשיטות לתקשורת חומלת ביחס לטבעונות (או – לצורך העניין – כל נושא אחר שבנפשך).

ג׳יימי אליס נולד וגדל בארצות הברית ומתגורר, מאז שנת 2009, בעיקר ב״סאדהנה פורסט״ Sadhana Forest שבאורוויל , הודו. ג׳יימי טבעוני כבר 16 שנים ומתרגל גם כלכלת מתנות, חוסר תחרותיות, צרכנות ומחייה בנות קיימא, חינוך חופשי, התנהלות באפס פסולת, ועוד פרקטיקות וכלים פילוסופים שמטרתם לקדם אהימסה (אי-אלימות) ולטפח את האחריות כלפי האחר והסביבה.

*ההרצאה תתקיים באנגלית

* כיבוד טבעוני

*כניסה חינם

לאירוע בפייסבוק: https://www.facebook.com/events/336981120160668/

ושמרו את התאריך....:

יום חמישי 5.7.2018

התכנסות וכיבוד בשעה 18:30; התחלה: 18:45.

הקרנת הסרט "חובה מקודשת" ודיון עם פרופ' ריצ'רד שוורץ

 

הסרט "חובה מקודשת" (בימוי: ליונל פרידברג, ארה"ב, 2007) הוא הסרט המקיף ביותר עד היום על יהדות וצמחונות. הסרט סוקר את המשבר הסביבתי, את האכזריות כלפי בעלי-חיים במשקים מתועשים, את בעיית הרעב העולמי, את הסוגיות הבריאותיות הנוגעות לתזונה, ומביא ביחס אליהם את הזווית התורנית היהודית. לסרט מתראיינים שורה של רבנים ממגוון זרמים ביהדות, ביניהם הרב שאר ישוב כהן ז"ל (שהיה הרב הראשי של חיפה) והרב דוד רוזן (שהיה הרב הראשי של אירלנד). עוד מתראיינים לסרט פעילים בתחום הסביבה ובתחום הצמחונות מישראל ומהעולם. בצפיה בסרט תוכלו להבחין שחלקים ממנו צולמו אצלנו, בזנגביל!

את הסרט יציג פרופ' ריצ'רד שוורץ, שהגה את רעיון הסרט והיה שותף להפקתו. פרופ' שוורץ גם ישיב לשאלות לאחר הסרט, וידבר על רעיונות אסטרטגיים לקידום תזונה מהצומח.

פרופ' פרופסור ריצ'רד שוורץ הוא מההוגים החשובים הפעילים כיום בתחום של יהדות וצמחונות. בין היתר הוא הנשיא בדימוס "היהודים הצמחונים של צפון אמריקה" (כיום: Jewish Veg) ומחברם של הספרים "יהדות וצמחונות", "יהדות ושרידה גלובלית" ו"מי גנב את הדת שלי" (כולם באנגלית) כמו גם מאות מאמרים על יהדות וצמחונות.

הסרט באנגלית עם כתוביות בעברית

הדיון באנגלית.

כניסה חופשית.

כיבוד טבעוני.

 

זנגביל - מרכז קהילתי לצמחונות

בלפור 8, ירושלים. טלפון 02-5665737.

www.ginger.org.il

לתרומות: http://www.israeltoremet.org/amuta/580155034

 

העמדות והתכנים בהרצאות ובאירועים אחרים המתקיימים בזנגביל הם באחריות המרצים והמנחים בלבד. הם אינם משקפים בהכרח את עמדותיה של העמותה או נתונים שנבדקו על-ידיה. זנגביל מפרסם יוזמות שעשויות לעניין את הקהילה של המרכז או לקדם תזונה מהצומח, וכן משתתף במיזמים כאלו. אין לפרש פרסום או השתתפות כאמור כאימוץ תכנים ועמדות המובעים במיזמים כאלו, או פרקטיקות הננקטות במסגרתם.

 

 

 

 

 

ארכיון הבלוג

אירועים קרובים