[זנגביל] טו בשבט, שמיטה ועצי ירושלים

שלום,

 

רשמו בפניכם את התאריך: ביום שלישי, 3.2.2015, בשעה 19:00, נקיים בזנגביל את סדר טו בשבט המסורתי שלנו. לפני כן, מחר, 23.1.2015, אתם מוזמנים לשיחה על שנת השמיטה ועל זכויות בעלי-חיים במציאות ימינו. ומאחר שאנו בענייני ראש השנה לאילנות – מצורפת גם פניה שקיבלנו בנוגע להגנת עצי ירושלים.

 

יום שישי 23.1.2015 בשעה 12:00 במתחם התחנה הראשונה

שיחה על שמיטה ועל זכויות בעלי-חיים במציאות ימינו

 

"וְהָיְתָה שַׁבַּת הָאָרֶץ לָכֶם לְאָכְלָה - לְךָ וּלְעַבְדְּךָ וְלַאֲמָתֶךָ וְלִשְׂכִירְךָ וּלְתוֹשָׁבְךָ הַגָּרִים עִמָּךְ. וְלִבְהֶמְתְּךָ וְלַחַיָּה אֲשֶׁר בְּאַרְצֶךָ תִּהְיֶה כָל-תְּבוּאָתָהּ לֶאֱכֹל". בשנת השמיטה אנו מצווים לחלוק את השפע שמעניקה לנו הארץ גם עם חיות הבר ועם אלו שבמשק. זה הזמן לשאול: מה הן מקבלות כיום? ומה אנו לוקחים מהן? משוחח: יוסי וולפסון.

 

יום שלישי 3.2.2015 בשעה 19:00 בזנגביל

סדר ט"ו בשבט המסורתי במרכז זנגביל בירושלים!

 

הנכם מוזמנים לסדר ט"ו בשבט שיערך ברוח המסורת היהודית ובהודיה על פירות האילן. עורך הסדר, סטיבן "שעיה" קלטר, מזמין את המשתתפים להביא עימם פרי נדיר לברכת "שהחיינו" וגם שיר, סיפור קצר, הדגמה, פנטומימה, תנועה, או כל רעיון כיד הדמיון הנוגעים לט"ו בשבט.

 

אפשר ליצור קשר עם שעיה לפני הסדר בדוא"ל shayakel@gmail.com או בטלפון נייד 052-2873887.

 

הסדר יתקיים בעברית ובאנגלית. דמי כניסה: 25 ₪

 

קריאה להגנת עצי ירושלים

עיריית ירושלים הביאה לכריתה של אלפי עצים במרחב המוניציפלי של בירת ישראל. העצים נכרתו כחלק מהיסטריית השלג דאשתקד שחשפה את מחדלי התפקוד של גופים ציבוריים כעירייה וכחברת החשמל.

 

במרוצת שנת 2014 נכרתו ברחבי העיר אלפי עצים בתירוצים שונים ומשונים ובכסות של "פעולת גיזום והכנה לאירועי החורף".

 

המצב הנוכחי שבו מידי יום נפגעים עשרות ומאות עצים במרחב העירוני בלתי קביל בעליל בעבור כל מי שערכים ירוקים קרובים ללבו. מן הראוי לפעול להפסקת הפגיעה בטבע האורבני ראשית כל בבירת ישראל ובהמשך גם בכל הערים והמועצות המקומיות בישראל.

 

כל מי שמזדהה עם תוכן הדברים מוזמן לכתוב.

תושבים למען עצים ירוקים בעיר savecitytrees@gmail.com

 

 

זנגביל - מרכז קהילתי לצמחונות

בלפור 8, ירושלים. טלפון 02-5665737.

www.ginger.org.il

לתרומות: http://www.israeltoremet.org/amuta/580155034

 

העמדות והתכנים בהרצאות ובאירועים אחרים המתקיימים בזנגביל הם באחריות המרצים והמנחים בלבד. הם אינם משקפים בהכרח את עמדותיה של העמותה או נתונים שנבדקו על-ידיה. זנגביל מפרסם יוזמות שעשויות לעניין את הקהילה של המרכז או לקדם תזונה מהצומח, וכן משתתף במיזמים כאלו. אין לפרש פרסום או השתתפות כאמור כאימוץ תכנים ועמדות המובעים במיזמים כאלו, או פרקטיקות הננקטות במסגרתם.

 

 

 

 

ארכיון הבלוג

אירועים קרובים