[זנגביל] אירועים בזנגביל עד סוף יולי

אירועי מאי-יולי בזנגביל – מרכז קהילתי לצמחונות

טלפון: 02-5665737 או 052-2598773; אימייל: veginger@gmail.com

כל האירועים הם ברח' בלפור 8 ירושלים אם לא נאמר אחרת

לתרומות: http://www.israeltoremet.org/amuta/580155034

שלום,

אנו מקווים לראותך באסיפה הכללית של העמותה, שתתקיים ביום חמישי 23.5.2013. העמותה היא הגוף העומד מאחורי זנגביל. העמותה מתנהלת באופן דמוקרטי ומקבלת את ההחלטות הגורליות על הפעלת המרכז הקהילתי ועל פרויקטים נוספים, כגון סדרות ההרצאות השונות שאנו מקיימים בירושלים וברחבי הארץ. חברות בעמותה תאפשר גם לך להשתתף בקבלת ההחלטות:  על-מנת להצטרף לעמותה, יש להיות צמחוני/ת ולשלם דמי חברות שנתיים שבין 50 ל-500 ש"ח לפי הרצון והיכולת.

מצורף טופס הצטרפות לעמותה. ניתן לשלם את דמי החברות באתר ישראל תורמת. ניתן גם להצטרף בערב האסיפה.

עוד מתוכננים לנו בחודשים הקרובים ערב גבינות טבעוניות ויין (כולל הקרנה של הסרט התיעודי המשעשע "Got the Facts on Milk") וערב טעים במיוחד של אוכל רסטפארי מסורתי.

בימי הגינון שלנו כבר השתתפת? הם מתקיימים בכל יום שישי הראשון של כל חודש, החל מהשעה 10:00, במקביל לשוק החופשי. שווה להצטרף לעבודה, ולארוחה קלה משותפת בסיום...

צוות המתנדבים של הזנגביל פועל באופן קבוע בנושאים רבים-כגון ארגון אירועים, קיום דוכנים, בישול ועזרה בהכנות, הסברה למען טבעונות, טיפול במקום, ארגון הספרייה, פרסום, עיצוב כרזות ועוד. מי שרוצה להצטרף מוזמן לשלוח לנו מייל עם פרטים ונחזור אליו.

ובפינת ההמלצות החמות:

אנחנו ממליצים מאד על התערוכה "בשר ודם" ב"מוזיאון על התפר", שעוסקת בזכויות בעלי חיים. במסגרת התערוכה מתקיימים אירועים מרתקים, שנמשיך לעדכן עליהם ברשימת האימייל שלנו. בינתיים תוכלו לקרוא פרטים נוספים על התערוכה באתר המוזיאון.

והמלצה נוספת: סרטון ובו הרצאה של ד"ר סטיב בסט על ניצול בעלי-החיים ותופעת העבדות. ותודה לחברנו יונתן דנילוביץ על ההפניה!

מתוך התערוכה "בשר ודם"

 
להתראות,

צוות זנגביל

לוח האירועים

יום חמישי 23.5.13

19:00 אסיפה כללית

 

זנגביל הוא פרויקט של עמותת "האיגוד היהודי הבינלאומי לצמחונות". מדי שנה מתכנסים חברי העמותה לדון במצבה, לבחור ועד מנהל ולחשוב על הפעילות בשנה הקרובה – ובאפשרותך לקחת חלק בדיונים!

באסיפה היום נדון בדוחות על פעילות העמותה בשנת 2012 ונבחר ועד וועדת ביקורת. כן נדון באסיפה בשאלות מהותיות הנוגעות להמשך הפעילות בזגנביל ולתכניות העמותה העתידיות, ונקבל החלטות אשר עשויות להשפיע על אופי וכיווני פעילות העמותה.

כיבוד טבעוני יוגש משעה 19:00; האסיפה תתחיל בשעה 19:30.

כל חברות וחברי העמותה רשאים להשתתף בדיונים ובהצבעות – וניתן להצטרף גם בערב האסיפה. על-מנת להצטרף לעמותה, יש להיות צמחוני/ת ולשלם דמי חברות שנתיים שבין 50 ל-500 ש"ח לפי הרצון והיכולת.

החברות בעמותה מאפשרת לך לקחת חלק במאבק החיוני למען העתיד של בני-האדם ושאר בעלי-החיים על פני כדור הארץ, הינה אמירה חזקה של הזדהות ותמיכה, ופוטרת אותך מדמי הרשמה לספריה העשירה של העמותה.

 יום שישי 7.6.13

11:00-14:00 שוקחופשי  

שוק קח-תן, וינטאג' ויד שניה. להעביר הלאה את כל מה שלא צריכים, ולמצוא ולקחת דברים של אחרים. כולם מוזמנים לפשפש בג'אנק, לקחת ולשים חופשי. בבקשה לא להביא חפצים שיש בהם חומרים מהחי, כגון עור. במקביל, משעה 10:00, ייערך יום עבודה בגינת הזנגביל.

יום חמישי 13.6.13

19:00 ערב גבינות טבעוניות ויין – והסרט Got the Facts On Milk?

מאז תחילת השנה נרשמה ירידה משמעותית בצריכת מוצרי החלב בישראל. זו בשורה גדולה לפרות ולמערכת הבריאות הציבורית – וסיבה לחגיגה טבעונית.

נתענג על אוסף של גבינות טבעוניות תוצרת בית, בשילוב עם אבטיח, יין, עגבניות וכל מה שעוד נחוץ לערב קיצי ומהנה!

נקנח בסרט "Got the Facts on Milk?" – סרט תיעודי משעשע על המיתוסים של תעשיית החלב, האמיתות שמאחוריה וכל מה שביניהם... (הסרט באנגלית ללא תרגום).

תרומה מומלצת על האוכל - 35 ₪

 

יום שישי 5.7.13

11:00-14:00 שוקחופשי  

שוק קח תן, וינטאג' ויד שניה. להעביר הלאה את כל מה שלא צריכים, ולמצוא ולקחת דברים של אחרים. כולם מוזמנים לפשפש בג'אנק, לקחת ולשים חופשי. בבקשה לא להביא חפצים שיש בהם חומרים מהחי, כגון עור. במקביל, משעה 10:00, ייערך יום עבודה בגינת הזנגביל.

יום חמישי 25.7.13

19:00 VITAL – ערב ראסטאפרי מסורתי

יש אנשים שאוכלים לשם הישרדות, כאלה שאוהבים לאכול, ואילו עבור אחרים לאכול, זה להזין את הגוף, הדעת, והנשמה – וזוהי דרכם של הראסטפאריים. התזונה הצמחונית והבריאה  "ITAL", ששמה מהמילה VITAL - "חיוני" – מוסיפה חיים לגוף ולנשמה, בעוד אכילת נבלות הופכת את הגוף לבית קברות.

 

הראסטפריים, שחלקם מתנזרים, מאמינים כי הגוף הוא מקדש לאלוהים, ועל כן יש לשמרו בריא ונקי מרעלים, נקי מהשחתה מכוונת, כמו קעקועים, פירסינג, אכילת בשר וחלב ("דם לבן"). רובם הנם צמחונים, חלק מהם טבעונים, והדתיים יותר נמנעים מאכילת מזון מבושל, מעובד, כימי, או מלאכותי. חלק גם נמנעים ממלח וסוכר, אלכוהול, קפה, סיגריות.  גנג'ה (הצמח הקדוש) לעומת זאת, מומלץ מאד כדי לפתוח את הדעת, ולהתקרב לאלוהים. 

 

« וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, הִנֵּה נָתַתִּי לָכֶם אֶת-כָּל-עֵשֶׂב זֹרֵעַ זֶרַע אֲשֶׁר עַל-פְּנֵי כָל-הָאָרֶץ, וְאֶת-כָּל-הָעֵץ אֲשֶׁר-בּוֹ פְרִי-עֵץ, זֹרֵעַ זָרַע: לָכֶם יִהְיֶה, לְאָכְלָה » בראשית, א:כ"ט. על פסוק זה מבוסס אידאל הצמחוני שלהם.

 

תפריט ה-ITAL מקבל השראה ממזון אינדיאני ואפריקאי, וכולל הרבה פירות וירקות – מנגו, פפייה, בננה, בטטה ודלעת, ומתובל בחלב קוקוס, קינמון וג'ינג'ר. הבישול נעשה בסירי חרס ולא באלומיניום, שעשוי להשאיר סימני מתכת במזון.

 

עבור הראסטפאריים, להיות יותר מודע לסביבה ויותר עירני מבחינה רוחנית, זו הדרך הבריאה והנכונה ביותר לחיות.

 

ועוד על הדת : הראסטפארי היא תנועה דתית-תרבותית מונותאיסטית שמקורה באוכלוסייה השחורה בג'מייקה, ואשר רואה בהיילה סלאסי, קיסר אתיופיה את התגלמותו של ג'ה (האל) על פני אדמות, כחלק מהשילוש הקדוש. הדת הראסטפארית, שנולדה בשנות ה-30 היא שילוב של יהדות, נצרות אתיופית ודתות אליליות אפריקניות. האמונה מתבססת על נבואות האומרות שיקום אדם מזרע שלמה ודוד שיוכתר להיות קיסר (עם תארים ספציפים מאוד) ובחלקן כתוב שהוא יהיה מארץ כוש (אתיופיה) והוא יהיה המשיח. למעשה, הראסטפריים מאמינים שהם עם ישראל האמתי, צאצאי מלך שלמה ומלכת שבא... וארץ ציון, (LION OF ZION) היא באתיופיה… ולסיכום: הכל יחסי…

 

הראסטפארי המפורסם ביותר : בוב מרליי (שהיה אוכל רק ITAL).

 

תרומה מומלצת - 25

 יום שישי 2.8.13

11:00-14:00 שוקחופשי  

שוק קח תן, וינטאג' ויד שניה. להעביר הלאה את כל מה שלא צריכים, ולמצוא ולקחת דברים של אחרים. כולם מוזמנים לפשפש בג'אנק, לקחת ולשים חופשי. בבקשה לא להביא חפצים שיש בהם חומרים מהחי, כגון עור. במקביל, משעה 10:00, ייערך יום עבודה בגינת הזנגביל.

 

זנגביל - מרכז קהילתי לצמחונות

בלפור 8, ירושלים. טלפון 02-5665737.

www.ginger.org.il

לתרומות: http://www.israeltoremet.org/amuta/580155034

 

העמדות והתכנים בהרצאות ובאירועים אחרים המתקיימים בזנגביל הם באחריות המרצים והמנחים בלבד. הם אינם משקפים בהכרח את עמדותיה של העמותה או נתונים שנבדקו על-ידיה. זנגביל מפרסם יוזמות שעשויות לעניין את הקהילה של המרכז או לקדם תזונה מהצומח, וכן משתתף במיזמים כאלו. אין לפרש פרסום או השתתפות כאמור כאימוץ תכנים ועמדות המובעים במיזמים כאלו, או פרקטיקות הננקטות במסגרתם.

 

 

 

 

ארכיון הבלוג

אירועים קרובים