[ginger] מחר ומחרתיים בזנגביל

שלום,

 

אנחנו מתנצלים על העיכוב בפרסום תוכנית האירועים של החודש. בינתיים, היומיים הקרובים:

 

יום חמישי 3.11.2011

19:00 ארוחת ירקות אפויים

מערכת הגז שלנו בשיפוצים, אז אנחנו עוברים לתנור החשמלי. המנה העיקרית בערב הזה תהיה ירקות צלויים בתנור – וסביבם יהיו תוספות להנאתכם...

 

בארגון מתנדבי המהטמה.

 

תרומה מומלצת - 25

 

יום שישי 4.11.2011

 

11:00-14:00 שוקחופשי  

 

שוק קח תן וינטאג' ויד שניה. להעביר הלאה את כל מה שלא צריכים, ולמצוא ולקחת דברים של אחרים. כולם מוזמנים לפשפש בג'אנק, לקחת ולשים חופשי. בבקשה לא להביא חפצים שיש בהם חומרים מהחי, כגון עור.

 

המהטמה - הבר הטבעוני, יפעל במקביל ואפשר לאכול בו פיצות, סנדביצ'ים, מיצים טבעיים וקינוחים, בלא יותר מ-16₪ למנה בתרומה מומלצת להמשך קיום הפרויקט.

 

[ginger] קורס בירושלים ובת"א: החברה הרב מינית - דיון ביקורתי ביחסי אדם-חיה

נשמח אם גם תעביר/י הלאה

לראשונה בישראל, קורס בנושא:

החברה הרב-מינית

דיון ביקורתי ביחסי אדם-חיה

מרצה: אריאל צבל

הקורס מומלץ לסטודנטים/יות ולאקדמאים/יות ממדעי החברה והרוח, למתעניינים/ות בבעלי-חיים ולציבור הרחב המבקש להרחיב אופקים בתחום זה.

הקורס יתקיים במקביל בירושלים ובתל-אביב:

בתל-אביב: בימי ג', בין השעות  19:45-18:15, באוניברסיטת ת"א, בניין גילמן, חדר 278. המפגש הראשון: יום ג', 8.11.2011.

בירושלים: בימי ב', בין השעות 20:00-18:30, באוניברסיטה העברית בהר הצופים. מספר חדר יימסר בהמשך. המפגש הראשון: יום ב', 14.11.2011

דמי הרשמה: 400-100 ₪  לפי הרצון והיכולת.

לפרטים ולהרשמה: HaravMinit@gmail.com או יוסי 052-2598773.

חפשו אותנו גם ב-anml.co.il  ובפייסבוק: החברה הרב-מינית.

הקורס מתקיים בשיתוף חיות וחברה – היחידה לחקר יחסי גומלין בין אנשים לבעלי-חיים, אוניברסיטת ת"א, והמכון להיסטוריה ופילוסופיה של המדעים והרעיונות ע"ש כהן, אוניברסיטת ת"א.

עוד על הקורס:

 

"חברה", בתפיסה המקובלת, היא חברת בני-אדם בלבד. אל רובן הגורף של החיות אנו רגילים להתייחס במונחים מתחום הביולוגיה, או כאובייקטים של פעילות חקלאית, כלכלית ומדעית. הקורס מציע תפיסה חלופית, שלפיה "חברה" היא תופעה רב-מינית, הכוללת בתוכה הן בני-אדם והן חיות ממינים שונים. לפי תפיסה זו, הגבלת הדיון בחיות לגבולות הביולוגיה, החקלאות, הכלכלה או המדע –  היא מעשה חברתי מובהק של כוחנות והדרה.

 

מהן ההשלכות של תפיסה זו על התחומים השונים ב"מדעי האדם" (או מדעי הרוח)? אילו משמעויות היא מעניקה למושגים כגון: שוויון, רגשות, גוף, סביבה, טבע, שליטה, תרבות, זכויות או ייצוג עצמי? בקורס ננסה לענות על שאלות אלה בעקבות עבודתם של הוגים וחוקרים, אשר פנו לבחון באופן ביקורתי את הגישות שעליהן התחנכו במסגרת מדעי הרוח ומדעי החיים. לרעיונות אלה יתווסף דגש מקורי על תיעוש בעלי-החיים, שלא זכה לתשומת-הלב התיאורטית שהוא ראוי לה. התוצאה של מאמצים אלה מתגבשת לכלל מהפכה בגישתנו לתחומים רבים.

 

הקורס כולל 14 הרצאות, הקשורות זו לזו, אך כל אחת מהן גם עומדת בפני עצמה. לכל הרצאה נלווית רשימת קריאה מומלצת למתעניינים, הכוללת חומר נגיש בעברית. הרשימות ותקצירי ההרצאות מתפרסמים באתר הקורס: anml.co.il.

 

המרצה, אריאל צבל, כתב תזה לתואר שני ועבודת דוקטורט על יחסי אדם-חיה, ופרסם מאות מאמרים פופולריים בתחום זה באתר animal.org.il.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ארכיון הבלוג

אירועים קרובים